reklama

Mala som sa lepšie učiť...

Žijem v krajine paradoxov...alebo som stále nepochopila, ako to tu beží. Dnes mi do mojej mailovej schránky prišli pracovné ponuky. Stačilo zopár klikov a bola som zorientovaná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Teda sprvu dezorientovaná, ale potom som pochopila, že som sa naozaj mala lepšie učiť. Do súboru mnou zadaných kritérií sa zmestili ponuky rôzneho typu - od sestry v ambulancii, psychológa, recruitera, asistentky riaditeľa až po kuchára. Výber vcelku „konzistentný“.

Prvý klik šiel na ponuku srdcu a vzdelaniu najbližšiu. Potom nasledoval klik zo zvedavosti. Skoro mi zabehlo. Aby som bola konkrétnejšia, jednalo sa o ponuky Terapeut pre skupinovú liečebno - reedukačnú terapiu detí s narušeným vývinom reči a spomínanú pozíciu kuchár. Každý má predstavu, čo dané pozície obnášajú a aká forma vzdelania sa pri nich vyžaduje. A podotýkam, že nie, nechcem znevažovať žiadny druh poctivej práce, pretože si vážim každého, kto v tejto dobe poctivo pracuje deň čo deň v podmienkach tohto štátu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže k veci. Práca by mala človeka napĺňať a v neposlednom rade aj živiť. Takže hodím očkom na platy a som doma. Práca terapeuta s vysokoškolským vzdelaním: 700 eur brutto. Kuchár: 1200 netto.

Áno, budem osobná, cítim sa znechutene. Takáto je hodnota práce človeka, ktorý absolvoval 5 rokov vysokoškolského štúdia, následne sa horko ťažko dostal do práce v zdravotníckom zariadení kde si láskavo mohol dorobiť pol ročnú odbornú prax a následne sa za vlastné prihlásiť na 3 ročné špecializačné štúdium... To nespomínam podmienku kontinuálneho vzdelávania, ktorá sa dokladuje každých 5 rokov a financujeme si ju z vlastného, povinnosť byť registrovaný v komore, čo tiež nie je len tak, pre moje pekné oči a zopár z nás takzvane „nepoučiteľných“ sa ešte samodeštrukčne rozhodne dokončiť psychoterapeutický výcvik a platiť si ďalšie 4 roky poplatkov...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem. Mala som sa lepšie učiť...

To čo nás v tejto práci ešte stále drží je nadšenie a to, že napriek všetkému svoju prácu milujeme.

Lucia Molokáčová

Lucia Molokáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, ktorá rada cestuje, spoznáva odlišné pohľady na svet, "normu" a "to, čo sa má" a snaží sa vytvoriť si priestor na OBYČAJNÝ život. Pretože obyčajné a priemerné nie je zlé :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu