reklama

Psychické problémy? Módny hit!

Sedím si pri káve, vychutnávam lúče slnka... som pozorovateľ. Mám rada túto rolu, nebyť v centre diania, byť len tak na okraji, nepovšimnutá, nechať sa unášať pocitmi, myšlienkami a vnímať schémy optiky a myslenia iných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Prednedávnom som si takto vypočula zaujímavý komentár, ktorý mi nedovolí byť len pozorovateľom. Témou na pretrase boli psychické problémy. Nie niekoho konkrétneho, len tak všeobecne. Vety, ktoré zbystrili všetky moje zmysly zneli nasledovne:

...To je dnes móda byť takto chorí, nič im nechýba, nevedia už čo od rozkoše. Že depresia. Ja by som im povedala, choď, rob so sebou niečo, nelež, vstaň, pozri ako je vonku krásne, iní nemajú to čo ty, sú chorí, nevládny a tebe nič nie je. Alebo že porucha príjmu potravy. Čo to je?! Veď nech sa najedia a hneď bude po probléme, ja by so ich nadžgala, vykŕmila, v Somálsku ľudia hladujú a tu toto! ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vážení, denne sa stretávam s ľuďmi ktorí takýto „módni“ byť nechcú. Trpia každý deň a prajú si, aby to skončilo. Často aj vďaka takýmto diskutujúcim majú pocit, že sa za svoje ochorenie musia hanbiť. Majú pocit, že nevedia spraviť ani takú jednoduchú vec ako tešiť sa zo života alebo normálne jesť. Milí diskutujúci. NIE JE TO MÓDNY VÝSTRELOK, JE TO CHOROBA! Nevybrali si ju, nechcú každý deň bojovať s tou bolesťou v duši ktorá sa nedá vypnúť užitím ružovej pilulky. Je to strach, obavy, že to neprejde, je to zmes hanby, pocitu osamelosti, nepochopenia. Máte pocit, že ak by liečba bola taká jednoduchá, že by sa naozaj nechceli vyliečiť? Prečo nazeráme na ľudí takouto optikou? Mnohí prehodnotia svoj názor až vtedy, keď ich samých alebo niekoho z ich blízkych táto pliaga postretne. Ako by ste sa pozerali na človeka, ktorý by dával niekomu na vozíku rady typu nech ...vstane, pohne sa beží vpred? Veď je to také ľahké, ja to dokážem, tak prečo nie on. Treba len chcieť... Neakceptovateľné??!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, tí ľudia nie sú blázni, nie, nie je to ich vina a nie, nemajú sa za čo hanbiť. Iní by sa mali. Nenastavujme hranice tam, kde to nepoznáme. Nerobme tlak tam kde nie je na mieste. Neposudzujme, neodsudzujme a ďakujme, ak máme to šťastie, že nás to (držme si palce aby navždy) obišlo. 

Lucia Molokáčová

Lucia Molokáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, ktorá rada cestuje, spoznáva odlišné pohľady na svet, "normu" a "to, čo sa má" a snaží sa vytvoriť si priestor na OBYČAJNÝ život. Pretože obyčajné a priemerné nie je zlé :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu